søndag 25. mai 2008

challenged

Gurin challenged me!
It goes like this:

-Pick up the nearest book
-Open on page 123
-Find the fifth sentence
-Post the next three sentences
-Tag five people, and acknowledge who tagged you.

Ok, here is the nearest book. It's got 26 pages...
So I had to pick another one, from the shelf. With my eyes closed, to make it a little more realistic. The one I picked is Affinity by Sarah Waters. It's in Norwegian, and is called Renkesmed.

From page 123:

"Jeg sa at det var sånn han svarte for å erte meg da vi var barn; han tedde seg som en utlært advokat allerede den gangen. Jeg så at Helen holdt øye med oss. Hun hadde perler i ørene - de så ut som små voksdråper, jeg husker at hun hadde dem på en gang i gamle dager, og at jeg så for meg at de smeltet i varmen fra huden hennes. "

I pass the challenge on to Liss, Merete, Dolci, Muffin and Beate

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg tar utfordringen. Må bare komme meg hjem fra jobb først :-)