mandag 28. mai 2012

I mål!

Hva gjør man egentlig på en 10 timer lang busstur til Sverige, for så å leve campinglivets glade dager ei drøy uke? Hekler, så klart! De som har lest bloggen min vet kanskje at jeg er fryktelig god på å begynne på tepper og pledd, men veldig lite flink til å fullføre dem.. (se nest nyeste post, enda et feilet pleddprosjekt) Noe har blitt gitt bort, noe kastet og mesteparten bare glemt.. Dette kom jeg altså i mål med, og det tok faktisk under et år i tillegg!
Dette er ei oppskrift fra Garnstudio. Garnet er Delight, også det som brukes i orginalen. Jeg har brukt lilla Sandnes mini-alpakka for å hekle sammen rutene, og lage en bølgekant rundt. Gikk litt bort fra orginaloppskrift ved sammenhekling, men har ellers holdt meg til det som skal gjøres. 140 ruter ble det til slutt, og jeg mener det gikk med 14 nøster totalt, pluss garn til kant og sammenhekling. Har prøvd å kjøpe de mest fargerike utgavene av Delight for at pleddet ikke skulle bli så mørkt, men synes kanskje ikke jeg lyktes så veldig bra med det. Har litt lyst å kjøre i gang med en ny utgave, men da ved å bruke et av sokkegarnene fra Noro som har litt mer interessante fargesammensetninger.

4 kommentarer:

Marieki sa...

Det ble nyydelig! Og jeg synes det ble friskt og fargerikt jeg!:D jeg har også heklet et sånnt teppe, men i mye kjedeligere farger, angrer på det nå! :P

LindaE sa...

Så utruleg fint!!! Eg er i sluttspurten med eit oldemorsteppe- men trådfestinga tek snart livet av meg:-)

Rigmor sa...

Nydelig teppe!! Flott arbeid. Likte fargene kjempe godt!!!

Elisabeth sa...

Noe så nyyyydelig! Elsker de skarpe og fine fargene du har brukt.. Jeg er så forsiktig av meg i fargevalg og tar nøytrale farger til slikt. Ser jeg bør bli mer vågal :) Nyt teppet ditt!