torsdag 17. juli 2008

jumping around


Yes, I'm happy. What a day! And I just got out of bed! This is what I found in the mail today, from lovely Colourmart. A whole cone of 100% pure cashmere, in a khaki color. I love it. I can't wait to knit it. But the annoying part about luxury yarn is that I never find the perfect project. I just save it for ages, until it isn't that special to me anymore. I'm not going to do that this time. My original plan was to knit these mittens. I've ordered a fingering weight yarn, but I think it's thinner than that. It isn't twisted that hard, so it might be ok to knit it double. Oh, I can't wait!

I also ordered this little piece of paper, with tiny skeins taped to it. Why doesn't all yarn stores do this? I can really feel the different qualities, and see how thick they are. All samples are cashmere, if not other is mentioned. There's some camel, silk, merino and mohair too. I love the blue/purple heavy lace, and I want it now.

I even got a ball of merino, as a gift. It's the softest merino I've ever felt. I'm not sure what there's enough yarn for.. it's great to have kids with small heads, hands and feet, isn't it?

At last, a little cute picture I took this morning... Has she got the yarn madness as well?

6 kommentarer:

Monstermønster sa...

ÆÆÆÆh! Dette skulle jeg ikke ha sett! Fristes så innmari av garnkjøp på nett, og særlig sånn luksusgarn. tør jeg spørre hvor mye du betalte for kasjmiren? Venter på noe fra Ebay for tiden, spent på om det var et ok kjøp eller ikke.

Og det er så dumt å vente og vente på det perfekte prosjektet! Jeg har nå masse evilla i stashet mitt etter stor dille, men har ikke turd bruke det ennå, det venter på det rette prosjektet...

Anonym sa...

ååå, for noe fantastisk garn....åja...men er litt enig om luksusgarn, man må i hvert fall sørge for å kjøpe nok så man ikke ender opp med seks nøster noro som meg: ikke nok til genser og for masse til småprosjekter *lol*

Lykke til med dine prosjekter, jeg skal bare sitte her og lengte litt etter garnet ditt før jeg fortsetter besøksrunden;-)

Anonym sa...

Hei på deg!
Er gøy å oppdage bodø-folk på det o'store world wide web :) Er så fristet til å kjøpe garn på nettet, men.. det er litt terskel å komme over.. hva om det er helt ubrukelig...?? hehe...
Ha en fortsatt fin dag i gråe Bodø-byen :)

-M

eple sa...

Åååh, deilige garn... Jeg har også noe ren kashmir liggende, kan bare ikke lande på det perfekte prosjekt..ennå. Men jeg koser meg med å se litt på det hver dag, ligger strategisk plassert på et bord på soverommet. Sovne, drømme og våkne til det deilige syn :)

Monstermønster sa...

Hvordan fikk du til å bestille vareprøver? Bruker mye tid inne på Colormart for tiden... sikle, sikle.

Monika sa...

Your daughter is so cute, hugging the yarn ball! That looks like a fine cone, lovely color. Is there a English version of the mitten pattern? They look gorgeous!