søndag 6. februar 2011

Hyl!


Jeg har en ny forretningside. Museum for mislykkede votteprosjekter. Her er et lite utvalg av mine forsøk på votter som ikke gikk helt etter planen. Enten blir de for store, for stygge,for lakserosa, for tynne eller for korte.
Jeg har mange ideer jeg vil sette ut i livet, og ofte ender det som dette. Argh!
Fair Isle-votten til venstre brukte jeg hele torsdag og fredag på å strikke, men så ble fellinga for stygg, og jeg orket ikke å prøve å finne på noe annet siden det allerede var andre ting som var litt feil, og vrangborden var utrolig kjedelig å strikke. Den svarte og hvite startet jeg på i går i sinne, og det viser seg altså at den blir for stor selv på pinne 1,5.
Sukk.
At det skal være så vanskelig!
Jeg tror jeg legger bort votter for ei stund, og fokuserer på noe annet. For eksempel mine to "egentlige" prosjekter; et sjal og en jakke.

Jeg tenkte jeg skulle skrive noe lurt om selverkjennelse, men jeg tror jeg dropper det. Tipper jeg er i gang med enda et håpløst votteprosjekt i løpet av veldig få timer.

3 kommentarer:

Pinneguri sa...

Wow, hei, det var ikke akkurat i går. Ja jeg veit. det er ingen regel om at folk (du) skal skrive blogg for andre enn deg sjøl når du har tid. Men det er noe med at folk (jeg) forventer litt innmelding. OK, 2 ganger i året er jo innmelding det også ;)
Jeg prøver å si du, har vært savna, humoren din har vært savna. Men ikke legg lista for høyt'a ;)
Og - fine votter. Særlig de til venstre, nydelig farger. Er det de du kaller mønsterstrikka på 1,5 mm?

HanneJ sa...

de er strikka på pinne 2.. de som er strikka på 1,5 er de svarte og hvite. et mønster fra latvian mittens som jeg har hatt lyst å strikke i flere år

Elisabeth sa...

Godt at du er tilbake! Måtte le da jeg leste anmeldelsen av Retromasker. Jeg har litt av samme mening som deg, og de to forrige Solheim-bøkene har jeg ikke kjøpt. Denne derimot måtte jeg ha av den åpenbare grunn - fine rundfelte gensere og jakker :)
Får se om noe blir strikket derifra da, men jeg holder meg også garantert unna sirkusantrekkene..